Egyre gyakrabban láthatjuk hírekben, olvashatjuk különböző sajtótermékekben, hogy a magyar lakosság elhízása milyen problémákat jelent. A COVID járvány során is sajnálatosan a túlsúlyosak esetében volt nagyobb a kockázati tényező, ezért elengedhetetlen, hogy az élelmiszeripar valamilyen választ adjon erre a problémára. A sütőipar és termékei esetében még kiemeltebb a felelősség, hiszen a magas glikémiás indexű – fehér lisztes, cukros – termékek jelentik a kockázatot a túlsúly gyors megjelenésének irányába. Természetesen az egészségtudatos táplálkozás alapfeltétele a szénhidrát bevitele is, de messze nem mindegy, hogy ezt milyen formában fogyasztjuk! Az már köztudatba került, hogy a teljes kiőrlésű lisztekből készült kenyerek, pékáruk kedvezőbb élettani hatást mutatnak, de ezek a lisztek nehezen illeszthetők be az édes ízt mutató termékekbe. A rost-bevitel aránya általánosan alacsony a magyar konyha esetében, amely azonban a glikémiás index – lassú felszívódás – vonatkozásában lehetne kedvező.

Ezt a problémát látva és ismerve az F&R Partner Kft. – sütőipar – azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy olyan terméket fejleszt, amely megfelelő és egyedi alapanyagok felhasználásával segítheti az egészséges táplálkozás irányelveit. Ismerjük be, hogy mindenki szereti az édes pékárukat, akár reggelihez, akár egy uzsonna esetében, vagy gyors kalória pótlásként! A jelenleg forgalomban megvehető termékek jelentős része fehér lisztből készül, magas cukortartalommal, ezért elfogyasztásukat követően az inzulinszint azonnal megugrik, és ennek kedvezőtlen hatásait már ismerjük. Olyan termékre van szükség, amely lassan szívódik fel a szervezetből, és még két-három órával később sem jelentkezik kínzó éhségérzet. Az F&R Partner Kft. megtalálta azt az alapanyagot, amely egy olyan módosított keményítőn alapuló rendszer kifejlesztésére irányult, ami minden szempontból megfelel a fogyasztói elvárásoknak, azaz a vásárlóknak nem kell elhagyniuk a már jól megszokott zamatokat, ízeket, formákat, „észrevétlenül belecsempészhetik” az élelmi rostokat mindennapjaikba. A termék ezen felül mennyiségében legyen „elegendő” egy főétkezések közötti finom falatnak, amit a már nevén nevezhető NASIZZ maximálisan biztosít. A 100 g-os termék 50 % tölteléket tartalmaz, amely a legjellemzőbb és kedvelt ízekből kerül ki: diós, mákos, meggyes, almás, gesztenyés, túrós. A már említett módosított keményítő rost révén – ebből 6,5 g-ot tartalmaz a 100 g-os termék – a NASIZZ glikémiás indexe alacsony, a telítettség érzet hosszú ideig fennáll.

A termék innovációs fejlesztését a 2018-1.1.1-MKI – Mikro- és Kisvállalkozások Innovációs Tevékenységének Támogatása pályázat segítette, 94.440.808 Ft vissza nem térítendő támogatás formájában. És a termék „megszületett”, a NASIZZ hamarosan a boltokba kerül! Reméljük, hogy ezzel is hozzájárulhatunk a magyar lakosság egészségtudatosabb táplálkozásához, miközben őrizzük a szeretett és megszokott ízvilágot! A választott terméknév egyben egy szlogen is – NASIZZ -, amely esetben nem kell bűntudatot éreznünk, ha ezt a finomságot fogyasztjuk.

Az F&R Partner Kft. a fejlesztés során kialakuló új, NASIZZ termékcsalád esetén hazai szabadalmi eljárást fog elindítani a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál.

Web: www.nasizz.hu

Gyártó: www.fandrpartner.hu